Azt, hogy nemcsak a külső marketing és sales tevékenységen múlik a cégünk, vagy tervünk sikeressége, hanem a tudatalattiban lévő programok, traumák és hiedelmek összeségétől. Az Irracionális Marketing pedig mindkettővel foglalkozik, de nagyobb hangsúlyt fektet a mélyben lévő folyamatokra. Egyszerre hat a bal és jobb agyféltekére, egyszerre racionális és irracionális, foglalkozik a látható dolgokkal és a láthatatlanokkal is.
Ez az, amiben különbözik a hagyományos marketingtől. A hagyományos marketing csak a külső dolgokkal foglalkozik, azzal, hogy milyen eszközzel és módon gyakoroljunk hatást az emberekre. Szerintem a siker nemcsak ettől függ, hanem attól is, hogy mi van a fejünkben. Milyen hiedelmeket, traumákat és viselkedésmintákat hoztunk vagy alakítottunk ki, mert egyesek segítenek, mások hátráltatnak a céljaink elérésében. Az Irracionális Marketing felépíti azokat a mintákat, amire szükségünk van, és lebontja azokat, amik gátolnak a haladásban. Olyan gyorsan fejti ki hatását, amilyen gyorsan magunkba tudjuk fogadni, és amilyen tempóban képesek vagyunk változni. Vannak szívósabb, gátló minták, amikkel hosszabb ideig kell foglalkozni, akár éveken át, és vannak olyanok is, amik egy pillanat alatt eltűnnek, attól függően, milyen mélyen vannak a tudatalattiba bevésve, vagyis milyen régóta hatnak ránk.
Ez egy fejlődési út is egyben, ahol a saját teremtésünkön keresztül ismerjük meg önmagunkat és aktuális tudatállapotunkat.
Létezik külső oldala, ami a klasszikus vállalkozásfejlesztési és marketing ismereteket foglalja magába, és létezik egy számomra sokkal fontosabb belső oldala is, ami a vállalkozás tudatalatti, lelki és szellemi oldalát foglalja össze. A kettő együtt pedig átfogóan képes megváltoztatni a vállalkozásról alkotott képünket, és akár az életünket is. Attól a pillanattól, ahogy ezt felismertük, az egész átmegy egy sokkal kellemesebb önismereti játékba. Megértjük, hogy nem élet vagy halál kérdése, mindössze az életünk és tudatunk minőségének a kérdése. Rájövünk, hogy a legrosszabb amit történhet, hogy tönkremegy a cégünk, ideiglenesen nehezebb helyzetbe kerülünk, majd felismerjük az okokat, felgyógyulunk, és másik utat választunk, ami velem többször is megesett már életem folyamán. S bár ez szörnyen hangzik, mégis van benne valami felszabadító. Inkább így érdemes hozzáállni, mint hogy benne maradjunk egy összeomlásban, vagy akár kioltsuk az életünket egy nagyobb kudarcélmény után.
A játék lényege mindössze annyi, hogy igyekszünk változtatni a bennünk lévő mintákon, ezáltal változni fog a helyzetekre való reakciónk is, majd az élet a vállalkozásunkon keresztül tükröt mutat, hogy hol tartunk jelenleg. Innentől pedig egy folyamatos munka, ahogy optimalizáljuk a saját valóságunkat egészen odáig, amit megálmodtunk magunknak.
Azt kívánom mindenkinek, hogy menjen el egészen az út végéig. Bármennyire is lehetetlennek tűnik egyes pillanatokban, legyen ereje sorozatosan áttörni a tudat alatt felállított gátakat, mert akkor egy magasabb minőségű emberré válik a folyamat végén. Ez pedig már egy új, boldogabb társadalom felé vezet, amire mindenki vágyik legbelül.